2013. január 8., kedd

Siker vagy bukás a Windows 8?


Számos, egymásnak ellentmondó vélemény látott napvilágot azután, hogy a Microsoft közzétette az első időszak eredményét, ezekből pedig meglehetősen nehéz kihámozni, hogy valójában mennyit is számít az eddig eladott 40 millió példány. Az viszont biztos, hogy sem totális kudarcként, sem pedig teljes sikerként nem értékelhető az új operációs rendszer bemutatkozása.

A Microsoft szerint ez a szám jelentős mértékű növekedést jelent az előd Windows 7-hez képest. Azonban rögtön több probléma is akad a fenti számmal, mivel egyrészt az értékesített licencek között megtaláljuk a frissítéseket, valamint az új PC-khez mellékelt példányokat is, ezek pedig számos esetben komoly kedvezménnyel érkeznek. A valós bevétel kiszámítása így szinte lehetetlen, s erről a cégnél nem említik, hogy ebben az időszakban pontosan hány példányt aktiváltak a felhasználók.

Az viszont egyértelműen látszik, hogy a fontosabb, elsősorban a hardveres piacban érdekelt partnerek egyáltalán nincsenek elragadtatva az eredménytől, szerintük a Windows 8 iránti kereslet nem nevezhető nagynak. Valószínűleg helyesen mérik fel a helyzetet, hiszen a noteszgépek és a különböző új hibrid megoldások iránti igények elmaradnak a várttól, ezen pedig az érintőképernyő terjedése sem tudott eddig segíteni.

Emellett maga a globális PC-piac sincs túl jó állapotban, hiszen az egy évvel korábbi időszakhoz hasonlítva noteszgépekből 24 százalékkal, asztali számítógépekből pedig 9 százalékkal kevesebb fogyott, az pedig még túlságosan korai lenne, hogy mindezt a Windows 8 számlájára írjuk. Az biztos, hogy a szoftver alacsonyabb árai és fontosabb újításai egyelőre nem jelentenek kellő vonzerőt a vásárlók számára, bár az ünnepi szezonban még változhat a kép.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése